IZLETI po SLOVENIJI

ČABRAČE - BLEGOŠ

Začetek poti je na Hotavljah, pri Marmorju, kjer je odcep za Leskovico in desno za Sušo ter Blegoš. Tukaj pustimo avto. Na začetku se orientiramo po markacijah Loške planinske poti, ki nas takoj nad križiščem usmerijo na staro kolovozno pot, mimo hiše v breg. Tej poti in markacijam sledimo do Čabrač, kjer najprej naletimo na staro znamenje. S sedla pred znamenjem se lepo vidi dolina Volaščice, ki je bila leta 973 leta meja loškega gospostva, in hiše vasi Volaka.  Prava planinska pot se nato začne pri kmetiji Izgorc.

SLAJKA - ERMANOVEC

Izhodišče je v Hotavljah, kjer pustimo avto. Začetek poti je pri cerkvi Sv. Lovrenca, katera je bila prvič omenjena že leta 1501. Od tu naprej se držimo Loške planinske poti in smerokazov proti Slajki. Pot je dobro nahojena in markirana, kasneje pa pelje po cesti. V domu na Slajki se lahko oddahnemo in dobimo zasluženo okrepčilo. Nadaljujemo po Loški planinski poti preko vrha Špika nad kmetijo Homovc. Tu se pase trop koza, ki nas spremljajo del poti. Od tu naprej pa kar po cesti na drugo stran grebena, kjer se v dolini pokaže Trebija s celim grebenom Žirovskega Vrha v ozadju. Na slemenu pridemo do asfalta in mu sledimo, mimo lepo urejenih kmetij, vse do vrha Stare Oselice.

POT SKOZI ZALO

Žirovski Vrh Sv. Urbana se nahaja v Poljanski dolini. Če greste iz smeri Škofje Loke, se boste peljali nekje do sredine doline, v Gorenji vasi pa zavijete levo če most, nato  pa takoj ko prečkate most, zavijete desno.Pot vas pelje mimo cerkve Sv. Janeza Krstnika, mimo OŠ Ivana Tavčarja, nato pridete v vas Lajše. Pote se začne spet vzpenjati. Ob poti sledite oznakam za Javorč. Ob prihodu na vrh, se pot začne rahlo spuščati, nato pa je čez kakih 200 m odcep v desno za domačijo Javorč. Lahko pa že preden se začnete spet spuščati navzdol, zavijete desno in pridete do lovske koče, kjer lahko pustite avtomobil. Nato pot nadaljujete peš proti domačiji Javorč, od tam pa naprej po grebenu Žirovskega Vrha, kot  je opisano v nadaljevanju.

POT NA BUKOV VRH

Z avtomobilom se pripeljemo do Poljan, kjer je ob gostilni na Vidmu tudi informacijska točka, ob njej pa lahko parkiramo. Pot nas vodi čez most, preko reke Poljanska Sora, v Hotovljo, mimo kapelice do rojstne hiše slikarjev Šubic. Čez lesen mostiček, preko Hotoveljščice, se na desni povzpnemo po Koroški poti do kmetije Ahternik. Med hojo skozi gozd si lahko ogledamo ostanke razvalin naselja Kuzovcev. Naš naslednji postanek bo domačija pri Kamenšku, od koder je lep razgled na Cerkljansko - Škofjeloško hribovje in Julijske ter Savinjske Alpe v ozadju. Od tod se bomo vzpeli do Bukovega vrha, kjer stoji cerkev Sv. Sobote in kjer se nam kot na dlani razpre dobršen del Poljanske doline. Od cerkvice se bomo spustili na nasprotno stran do domačij Mežnar in Bukovec. Na kmetiji Mežnar si lahko ogledamo slikarska dela slikarke samorastnice, Tončke Jesenko, ki je žal že pokojna.

POT NA SV. URBANA

Pot nadaljujemo v hrib po vzpenjajoči se gozdni cesti, do Mežnarjeve hiše. Pri hiši zavijemo desno in se vzpnemo do cerkve Sv. Urbana (5 minut) in se nato od cerkve vrnemo nazaj k Mežnarjevi domačiji in nadaljujemo pot naravnost proti vrhu hriba. Na hribu pri kozolčku je prijeten razgled na Gorenjo vas in slikovito hribovje v ozadju. Po cesti, ki vodi skozi gozd, pridemo do kmetije pr' Lukc, tu si lahko nekoliko odpočijemo in razgledamo po valovitih pobočjih, posejanih s samotnimi kmetijami. Pot se zatem še rahlo vzpenja, nadaljuje po ravnini in se nato rahlo spusti. Spust nas pripelje do kmetije Jesenko, pot nadaljujemo za hišo, proti gozdu in po gozdni cesti do Vinharij. Ob poti lahko občudujemo izjemno lepo rastišče šmarnic. Kmalu prispemo do turistične kmetije Ljubica, kjer nam lahko postrežejo domačo hrano in pijačo.

GOZDNA UČNA POT VISOKO

Gozdarji so v bližini nekdanjega Tavčarjevega dvorca na Visokem označili gozdno učno pot, ki jo je mogoče obiskati z njihovim strokovnim vodjem - gozdarjem. Vsi, ki bi radi sami spoznavali posebnosti in lepote gozda pa si priskrbite brošuro, kjer so opisane posamezne točke učne poti, ko so: eno- in raznodoben gozd, ekološka niša, različne drevesne vrste, pomlajevanje in varovanje gozda. Pot se povzpne na razglednik, si ogledali čebelnjak in žago. Brez vodnika (gozdarja ali pa brošure) bo ogled precej manj zanimiv, saj ni postavljenih tabel, ki bi razlagale posamezno tematiko.

VALENTINOVA POT

Valentinova pot povezuje turistične kmetije Starega vrha in je bila prvenstveno namenjena gostom, ki na kmetijah preživljajo poletni dopust. Pot se pričenja na Starem vrhu, kjer se s Prevala, ki povezuje dolini obeh Sor, spusti na Poljansko stran mimo cerkvice sv. Brikcija do vasice Četena Ravan. Na levi strani ceste stoji Tavčarjeva domačija, ki je bila v letu 2002 na novo sezidana. Kašča je bila predelana že prej, na njej sta obnovljena monograma MARIA in JOSPH in napis s kronogramom, ki da letnico 1774. Pri hiši je bil včasih priimek Tavčar in od tu izvira poljanska veja pisatelja Ivana Tavčarja. Za kaščo se pot odcepi in nadaljuje med hišama ob robu gozda. Sledi oznakam, ki pripeljejo do znamenja, kjer je lep razgled na vas Mlaka, prav tu pa je tudi razvodnica med Selško in Poljansko Soro.

LOVSKA POT

Pot se začne na sedlu med Selško in Poljansko dolino - na Prevalu in je speljana po grebenski poti, ki vodi proti Grebljici in naprej proti koči na Starem vrhu. Turistično društvo Stari vrh organizira na Grebljici vsako leto prireditev "Dan oglarjev" - takrat ena kopa že gori, drugo postavljajo, vse skupaj pa je popestreno s kulturnim programom in zabavo. Na Grebljici, kjer se svet malo poravna in razširi in preden se prične pot rahlo vzpenjati, na levi strani je kolovozno pot, po kateri se pot malenkost spusti, nato pa je speljana po zgornji gozdni poti, ki vodi mimo večjega rezervoarja in po pobočju nad vikendi. Nekaj metrov naprej od manjšega zajetja za rezervoar se desno odcepi lovska steza, ki vodi preko razmeroma strmega pobočja nad Plešnico, ki je bilo nekoč golo, poraslo le s praprotjo.