IZLETI po SLOVENIJI

Auerspergova botanična pot

Ob koncu 19. stoletja so Auerspergi preuredili in dogradili zdraviliške stavbe. Pod vodstvom tedanjega upravnika Pavla Zhuberja so 1898 uredili tudi zdraviliški park. Zasadili so kostanjev drevored in ostali del parka, v katerem je danes preko 100 različnih drevesnih in grmovnih vrst. Po dobrih 100 letih so park ponovno uredili in mu dali novo vsebino. Po njem poteka del Auerspergove botanične poti.

Arheološka pot

ki vodi na Cvinger, je dolga 2,5 km. Izhodišča pešpoti so v Meniški vasi, na križišču v gozdu pri odcepu za tenis in pri pokopališču. Speljana je po gozdnih stezah ter markirana in opremljena s pojasnjevalnimi tablami na izhodiščih in gradišču, pri talilnicah železa ter pri gomilah. Pot na Cvinger ni zahtevna, treba je le premagati višinsko razliko 60 metrov.
O arheološki poti je bila izdana zloženka, ki podrobneje opisuje prazgodovinsko gradišče Cvinger pri Dolenjskih Toplicah.

Pešpot levstikove brigade

zhodišče poti je pri hotelu Kristal v Dol. Toplicah. Markirana pot se začne pri pokopališču na odcepu gozdne ceste za Bušinec. Pot vodi po gozdnatem območju Dobrave (eno najnižjih rastišč jelke v Sloveniji, ki je bogato z gobami), skozi spodnji del vasi Bušinec, mimo osamljene kmetije Miklavčič in se vzpne na zaselek Hrib, ki je najvišja točka poti (390 m). Tu se odprejo čudoviti panoramski pogledi. Po južnem pobočju se s Hriba spustimo v vinogradniško naselje Mali Rigelj. Pot se nadaljuje mimo cerkve svete Uršule na Veliki Rigelj, ki je znan po dobrem cvičku. Od tu se spusti pot do Bučarjeve domačije v zgornjem delu Bušinca, kjer se lahko pohodniki vpišejo v knjigo vtisov.
zgibanka o pešpoti [ pdf,1.962 Kb ]

Pešpot na Sedlato gorico (Pogorelec)

Pešpot imenovana Padalska pot poteka iz Podturna pri gozdnem gospodarstvu, po strmem severovzhodnem pobočju Sedlate gorice pretežno po vlakah do vzletišča Pogorelec. Vzletišče leži na nadmorski višini 816 m, tam vzletajo jadralni padalci in ob ugodnih pogojih dosegajo lepe višine in prelete. Dolžina poti je 3,6 km čas hoje pa okoli 1,5 ure. Na vrhu je zelo lep razgled po dolini reke Krke ter Novemu mestu. V lepem vremenu vidimo Snežnik na primorskem, Kamniške alpe in tja do Medvednice nad Zagrebom. Na vzletišču je tudi zavetišče, ki je odprto skozi celo leto in služi za zavetje pohodnikov in padalcev.

KOČEVJE

Kočevska planinska pot

Mala Kočevska planinska pot

Koča pri Jelenovem studencu (850 m) – Mestni vrh (1034 m) – Fridrihštajn (978 m) – Livoldski vrh (981 m) – Štalcerji (521 m) – Gorenja Žaga ob Kolpi (208 m) – Kostel (406 m ) – Orlek (800 m) – Kuželjska stena (874 m) – Borič (915 m) – Krempa (942 m) – Borovec pri Kočevski Reki (676 m) – Lovski dom Koče (600 m) – Nagelbihl (918 m) – Koča pri Jelenovem studencu (850 m)
Za Malo Kočevsko pot je predvidena poraba časa 2 do 3 dni zmerne hoje pri 9 do 12 urah hoje dnevno.

Velika Kočevska planinska pot

Koča pri Jelenovem studencu (850 m) – Mestni vrh (1034 m) – Fridrihštajn (978 m) – Livoldski vrh (981 m) – Štalcerji (521 m) – Gorenja Žaga ob Kolpi (208 m) – Kostel (406 m) – Orlek (800 m) – Kuželjska stena (874 m) – Borič (915 m ) – Krempa (942 m) – Cerk (1190 m) – Firstov rep (1002 m) – Taborska stena (922 m) – Goteniški Snežnik (1289 m) – Žaga Medvedjek (980 m) – Sušni vrh (1231 m) – Glažuta (770 m) – Grčarice (519 m) – Jasnica (500 m) – Slovenski vrh (1040 m) – Ledenik (1068 m) – Koča pri Jelenovem studencu (850 m)
Za Veliko Kočevsko planinsko pot je predvidena poraba časa 5 dni.

Trimčkova pot

Trimčkova pot poteka od avtobusne postaje po Podgorski ulici do Dinosa, levo v hrib na Grajsko pot (markacija: zelen grajski stolp na beli podlagi), prečkamo dve gozdni cesti, na drugi zapustimo grajsko pot, krenemo v levo po cesti in na ovinku naravnost na vlako, ki nas zopet pripelje na gozdno cesto. Po približno 300 m skrenemo s ceste levo proti vznožju Livoldskega vrha, tu strmo v breg in na razcepu steze levo na razgledišče, od tu dalje na vrh. Pot nadaljujemo po grebenu navzdol v sedlo in desno navzdol do gozdne ceste in po njej do mesta kjer smo se odcepili proti vznožju, tu levo po stezi skozi gozd na vrh Fridrihštajna. Nadaljujemo od grajskega vhoda levo strmo navzdol do gozdne ceste, jo prečkamo in po vlaki v hrib do vrha na Požgani hrib. Tu so lepi razgledi na Kočevsko Reko, Gotenico in Goteniški Snežnik.

Grajska pot

Je nekoliko blažja in daljša ter poteka od avtobusne postaje Kočevje po Podgorski ulici do Dinosa. Tu levo in naravnost v hrib in nato zopet levo. Pot je označena na celi trasi s planinsko markacijo, prvi dve tretjini tudi z oznako Zavoda za gozdove (zelen grajski stolp na zeleni podlagi). Pot prečka dve gozdni cesti, na drugi, po okoli 100 m zapustimo gozdarske oznake in sledimo planinskim markacijam proti Koči pri Jelenovem studencu. Prečkamo cesto in gremo naravnost po vlaki navzgor do razcepa za Mestni vrh. Tu gremo naravnost in kmalu pridemo do obširnega parkirnega prostora nad kočo. Do koče je nato še par minut. Pot je nezahtevna, potrebna je 1 ura hoje.