IZLETI po SLOVENIJI

Obvestilo Odpri Zapri

MOČVIRSKA LOGARICA

Na začetku poti iz Ljubljane proti Igu, kmalu za nadvozom čez južno obvoznico, je semaforizirano križišče in na desni za njim gostišče, ki se je nekoč imenovalo "Pri Mokarju". Prav tu (ali pa v bližini) je začetek naše poti, poimenovane po značilni barjanski cvetlici močvirski logarici (Fritillaria meleagris), ki zacveti marca ali aprila. Pot začnemo v smeri proti zahodu, to je proti Črni vasi. Cesta je ravna, kot bi potegnil z ravnilom. Ne dvigne se niti za meter, pa tudi s smeri ne krene niti za meter. Idealno za uporabo avtopilota, vendar ga žal za kolesa še niso iznašli.

VELIKI BARJANSKI KROG

Za izhodišče izberemo priljubljeno parkirišče P+R pri Dolgem mostu in se tokrat namenimo v drugo smer, proti Vrhniki. Ob glavni cesti se lahko kar lagodno zapeljemo po kolesarski stezi čez Dolgi most, kjer prečkamo železnico, nato pa mimo avtocestnega priključka pri Gorjancu in naprej skozi Brezovico. Od tu dalje za kolesarje ni več posebej poskrbljeno, se pa da dokaj varno peljati po tistem ozkem obcestnem pasu. Sledita Dragomer in Log in ko smo že mimo šole, takoj za blagim desnim ovinkom ne smemo spregledati odcepa proti Bevkam.

SAVSKI PROD

Tokrat startamo s parkirišča v Tacnu. Za uvodno osvežitev se lahko zapeljemo do reke Save, na katere brzicah je že od leta 1939 tekmovalna proga za kajakaški šport, leta 1955 pa je bilo tu celo svetovno prvenstvo. Z mostu si jo lahko kar dobro ogledamo in se hkrati zamislimo, kako je bilo v časih, ko je oba bregova še povezoval brod. Lesen most čez Savo ga je zamenjal šele leta 1844. Imenovali so ga Marijin most, postaviti pa ga je dal rocenski graščak Franc Feliks baron Lazarini.

POLHOGRAJSKA NOGA

Turo začnemo na parkirišču P+R »Dolgi most« na Viču, kjer lahko varno pustimo svojega motornega prijatelja in presedlamo na jeklenega (aluminijastega) konjička na nožni pogon. Tu je tudi končna postaja mestnega avtobusa št. 6. Odpeljemo se proti avtocestnemu nadvozu in v križišču s Tržaško cesto (semafor) zavijemo desno proti zahodu. Nadaljujemo po lepo urejeni kolesarski stezi (prvih 100 m je ni) in prečkamo železniško progo Ljubljana – Divača prek Dolgega mostu, po katerem je imenovano tudi parkirišče. Kmalu po drugem avtocestnem nadvozu zavijemo desno na Cesto na Ključ (proti severu).

MALI BARJANSKI KROG

Parkirišče P&R na Viču, pri končni postaji avtobusov mestnega prometa pri Dolgem mostu, je kar prikladno izhodišče za tole in še katero drugo od opisanih poti, zlasti po Barju. Tudi smer je lahko obratna, saj je trasa povsem ravninska. Vendar je najbolje, da jo uberemo tako, da se v križišču na Tržaški cesti pri izvozu na obvoznico po Poti spominov in tovarištva (PST) napotimo na jug proti obvoznici, po mostičku prečkamo Mali graben in se pod nadvozom obvoznice zapeljemo do Ceste dveh cesarjev. Dosežemo jo pri paviljonu, ki so ga postavili v spomin na kongres Svete alianse v začetku 19. stoletja.