IZLETI po SLOVENIJI

Obvestilo Odpri Zapri

NAKLO

Osnovni kolesarski krog

Iz Strahinja pot nadaljujemo vožnjo proti Dupljam. Peljemo se po nekdanji dolini Tržišče Bistrice, ki se je kasneje pretočila v današnjo strugo. Lepim travnikom in poljem med Strahinjem in Dupljami, ki so na vzhodni strani omejeni z Udin Borštom, na zahodni pa z nizko teraso Nacovko, domačini ji pravijo Konca. To je pravi mali raj za sprehajalce, tekače, rekreativce in družine z majhnimi otroki. Pozimi so tu urejene proge za tek na smučeh, ki jih uporabljajo tudi mnogi Kranjčani.

Na Štucelj

Startamo pri Osnovni šoli naklo in se peljemo v smeri proti Kranju. Po minutni vožnji opazimo cesto, ki vodi levo v breg. To je stara cesta, ki je včasih povezovala Naklo in Kokrico. Pri zadnji hiši parkiramo kolo in ga zaklenemo. Če pa imamo gorsko kolo, lahko z njim nadaljujemo pot do cilja - do velikega belega križa, ki stoji na vrhu Štuclja. Po ozki cesti se odpravimo skozi lep mešan gozd. Vrtače na obeh straneh nas opozarjajo, da smo na apneniškem svetu. Štucelj je velika konglomeratna skala, ki je nastala kot eden ledeniških zasipov v ledenih dobah.

Okoli Strahinja

V Žejah imajo danes tako razvito trgovinsko in obrtno dejavnost. Skupaj z gasilci iz Bistrice so zgradili tudi gasilski dom. Najstarejši in hkrati tudi najlepši spomenik pa je obnovljena kapelica, ki je stara 200 let, ki stoji na na vhodu v vas na južni strani. Ob Šibernovi kmetiji pa Žeje z Bistrico povezuje cesta, speljana po strmem bregu terase Tržiške Bistrice.

Iz Dupelj v Zadrago

Znamenitost pe je že omenjena jama Dupulnik,izvirna kraška jama, ki je nastala na stiku karbonatnega konglomerata Udinboršta in nepropustne oligocenske sivice. Jama je dolga 306 m. Jamski rov je širok do 2 m in visok okoli 1 m. V jami sta dve manjši dvoranici, dolgi približno 5 in visoki 3 m. Dve tretjini rovov je zalitih z vodo, le zadnja tretjina je suha. Jama je lepo zasigana, krasijo jo številni beli kapniki, ki so zaradi teškega dostopa v celoti nepoškodovani.

Od Nakla do Police

Tik pred vasico je pomembno križišče. Ena cesta vodi v Kranj, druga v Naklo, tretja v industrijsko cono, zadnja pa je priključek na gorenjsko avtocesto.

Tu je znana Poličarjeva kmetija, kjer pridelujejo in tudi prodajajo različne kmetijske pridelke. Pri Škofčevih pa se ukvarjajo s konji. Imajo menažo in šolo jahanja. Ljubitelji tenisa lahko svoje športno znanje pokažejo na vzorno urejenih igriščih.

Do Krive Jelke

V Zg. Dupljah si morate ogledati staro kovačijo pri Ltularjevih, kjer ogenj zagori vedno, kadar je potrebno kaj okovati. Zelo lepa in vredna ogleda pa je tudi cerkev sv. Mihaela. Prvič je omenjena leta 1391. Narejena je v lepem gotskem gradbenem slogu z zlatimi oltarji, ki jih je oblikoval domač slikar Janez Gosar - skupaj s freskami na stropu.

Na Tabor in v Gobovce

V Podbrezjah si ogledamo župno cerkev svetega Jakoba. Prvič je omenjena leta 1484. Obdana je s kamnitim zidom in ima poleg glavnega oltarja še dva, sv. Roka in sv. Boštjana. Leta 1654 pa so jo preuredili in notranjost cerkve predelali v baročnem stilu, zunaj pa je ohranila gotski slog.

Na Okroglo

Izlet začnemo pri Osnovni šoli Naklo. Peljemo se po Glavni cesti skozi naselje, prečkamo prometnico, ki vodi proti Gorenjski in pri Merkurju zavijemo na levo. Kmalu nas tabla usmeri po strmini navzgor. Pridemo na Dobravo. Tu leži strnjeno vaško naselje Okroglo.

Na Cegelnico in k Mlinčkom

Po strmi cesti se peljemo do zadnje hiše na vrhu vasi. Tu si malo odpočijemo, saj je breg zelo strm in naporen. Makadamska cesta vodi naprej v Udinboršt. Po njej bomo nadaljevali v naslednjem izletu. Mi pa raje zavijemo na desno na gozdno pot. Če imamo dobro gorsko kolo, lahko nadaljujemo do cilja. Sicer pa kolo raje pustimo pri zadnji hiši in se naprej odpravimo peš. Po 10 minutah hoje dospemo do jase sredi gozda, kjer nas čaka presenečenje!

K potočku Želin

S kolesi se pripeljemo do razpotja. Zavijemo na levo  in po strmem klancu navzgor. Na vrhu klanca se svet položi in po 15 minutah složne vožnje smo na koncu doline. Tu je spomenik padlim borcem NOB. Temu delu doline rečemo Kapnik, ki je bilo v letih 1941 in 1942 zbirališče , bivališče in izhodišče za partizanske akcije na območju Udin Boršta.